Lipasen logo Lipasen logo
  • Klik hier om Lipasen te volgen op Twitter en facebook:

  • Twitter logo Facebook logo
Lipasen logo

Individuele begeleiding

Dé sportvoeding bestaat niet. De juiste voeding hangt af van de duur en de intensiteit van de sport, de trainingstijden, het gewenste lichaamsgewicht en uiteraard uw persoonlijke doelstellingen.

Het sportvoedingsadvies en de begeleiding is daarom altijd een individueel plan op maat dat is afgestemd op uw situatie.

Een sportvoedingsadvies bestaat uit een intakegesprek en uitgebreide voedingsanalyse.

Eerste consultatie (60 minuten)

Het eerste consult is een kennismakings- en intakegesprek. Tijdens dit gesprek staat uw hulpvraag, de rode draad tijdens alle consultaties, centraal.

Ik probeer naast uw persoonlijke doelstellingen, ook inzicht te krijgen in uw trainingsomvang, eetgewoontes en mogelijke klachten tijdens het sporten.

Vervolgens wordt er een vetmeting (met een huidplooimeter) gedaan en de parameters zoals lengte, gewicht, BMI, ... worden in kaart gebracht. De sportvoeding en supplementen die u, als sporter, reeds gebruikt worden besproken.

Aan het einde van de eerste consultatie wordt een trainings- en eetdagboek meegegeven om gedurende één week in te vullen. Op basis van dit dagboek wordt uw persoonlijk sportvoedingsadvies opgesteld.

Tweede consultatie (±60 minuten)

Tijdens de tweede consultatie wordt het rapport, met uw persoonlijk sportvoedingsadvies, met u besproken. Hierin staan onder andere de berekeningen van uw energieverbruik en energieopname, maar ook voedingsschema´s. Daarnaast wordt het vetpercentage en de parameters opnieuw bepaald.

Opvolgconsultaties zijn zeker aangeraden wanneer het gewenste resultaat nog niet bereikt is.

Opvolgconsultaties (30 minuten)

Opvolgconsultaties kunt u vrijblijvend kiezen. Tijdens deze consultaties gaan we samen na welke problemen of vragen er zijn en sturen we, indien nodig, het voedingsadvies bij.

Ook het vetpercentage en het gewicht wordt opnieuw bepaald. Verder kunnen diverse thema´s aan bod komen, waaronder herstel met behulp van voeding, voeding rondom trainingen en wedstrijden en het belang van de juiste vochtbalans.